Friday, November 4, 2016

Jalan-jalan Sabah Day 1 - Tamparuli

Salam

Baru nak start enjin cerita pasal Jalan-jalan dekat Sabah aritu
Baru lagi bulan lepas punya cerita Oktober 2016
Cuma lambat update je hehee

So itinerary untuk hari pertama mcm di bawah ni

Day 1
Sampai Kota Kinabalu International Airport dari KL
Ambik kereta sewa - Toyota Avanza
Rumah terbalik Tamparuli
Jambatan gantung Tamparuli
Singgah rumah sedara di Tamparuli
Mandi sungai di Kiulu River Tamparuli
Makan malam di Kundasang
Check in Rocky Mountain Lodge




sampai airport, tgu dlm 15-20min la jugak baru sampai kereta sewa
Avanza RM600/4hari agak murah la jgk compare yg lain

Lepas tu terus ke Tamparuli
Ada la sebelum tu singgah mkn odw tu
Singgah dekat rumah terbalik yang glemer ni



Lepas tu singgah Jambatan Tamparuli yang fofuler ni huhu




Lepas tu singgah rumah sedara dekat sabah. Ada sungai dekat2 situu..so mndi la kejap..sejukkk :)



Lepas tu baru gerak ke kundasang
Sampai pun dah malam
Cari tempat makan sebab dah lapar
Check in bilik
Pastu tidor heeee
Malam gmba xde sbb dh gelap 
Oklaaa smg next entri utk day 2 pulak nnt

Jya!



No comments: